x

Seminar za servis smuči: 20. marec 2024 ob 16.30 - Prijava
Brezplačna dostava nad 80,00 EUR.

Pravilna priprava robnikov poteka v naslednjih fazah :
1. pregled drsne ploskve,
2. brušenje robnika na drsni oblogi,
3. brušenje stranskega robnika,
4. poliranje robnika,
5. popravilo robnika.


1. Pregled drsne ploskve
Drsno ploskev morate preveriti z lasnim merilom. Lahko opazite tri različne oblike :


1.1 Konkavna drsna ploskev:
Vidna je ukrivljenost proti sredini smučke.
Smučka/board leži na robnikih, zato je zelo težko
zavijati, saj preveč reže sneg.


1.2 Konveksna drsna ploskev:
Smučka je ukrivljena proti stranskim robnikom.
Robniki imajo slab oprijem, zato je zmanjšana
kontrola nad smučmi.


1.3 Ravna drsna ploskev :
Drsna ploskev je ravna od robnika do robnika.
Smučka/board leži na celotni površini drsne obloge
kot tudi na robnikih. Zato je tudi z ustrezno
pripravo robnika bolje obvladljiva.


Če smuči/board niso popolnoma ploski-ravni, priporočamo, da jih odnesete na ravnanje
drsne ploskve serviserju, ki ima ustrezne stroje za tako obdelavo.


2. Robniki na drsni oblogi - ročna obdelava
Robnik na drsni oblogi morate pripraviti ročno, s pomočjo posebnega kotnika za
brušenje drsne obloge, v katerega vpnete primerno pilo. Na začetku in na repu smuči
rahlo povečamo kot brušenja, s tem dosežemo natančnost in mehkost zavojev.


3. Brušenje stranskih robnikov
Stranski robnik se pripravi glede na discipline .
Smuk, Super G, veleslalom se brusi na 88°-87°
Slalom pa na 87°-85°.


4. Končna priprava robnika
Zato, da ne pride do nekontroliranih in prehitrih zavojev, napiljene in ekstremno ostre
robnike spoliramo z gumico za poliranje robnikov. To naredimo na začetku in na
koncu smuči v razdalji 5 – 15 cm. S tem robniku ne vzamemo ostrine, smuči pa postanejo
lažje vodljive v zavojih.
Robnike na začetku in koncu smuči/boarda, to je tisti del, ki nima kontakta s snegom
(krivina), je treba krožno spiliti. Ti deli smuči ne vplivajo na vozne lastnosti.


5. Popravilo robnika
Kamni na progi lahko trajno poškodujejo robnik.
Te poškodbe je zelo težko ali celo nemogoče popraviti z navadnimi pilami .
Ta mesta popravimo lahko z Alu oxyd kamnom ali modro diamantno pilo, končajte z
modro ali rdečo diamantno pilo.